Cara Cepat Tambah Susu Tubuh Untuk Ibu Yang Bekerja

Diposting pada

Ramai ibu bekerja yg sudah memiliki kesedaran wacana kepentingan menyusukan bayi secara langsung dgn sumber semulajadi susu ibu.

Namun cabarannya bukan gampang untuk menyusukan bayi apabila kita bekerja. Masalah susu kurang, susu tidak mahu keluar, susu merundum dan kekangan masa yaitu antara duduk kasus normal yg biasa dialami dalam kalangan ibu menyusu.

Penyusuan susu ibu yaitu satu tanggungjawab berat dan tidak semudah disangkakan. Berkongsi tanggungjawab dan kerjaya, urusan rumah tangga dan perhatian terhadap belum dewasa serta suami, ibu menyusu perlu sabar.

Bagaimana ibu-ibu di luar sana nak mengatasi duduk kasus ini ? Baik, mari baca 5 perkongsian aku wacana bagaimana cara cepat tambah susu ibu bagi ibu yg bekerja.

5 Langkah Cara Cepat Tambah Susu Badan Bagi Ibu Yang Bekerja

Langkah 1 : Pastikan kesihatan di tahap yg baik
Tubuh tubuh yg sihat yaitu salah satu kunci penting kepada produktiviti susu ibu yg lancar. Perasan tak, masa kita tidak sihat menyerupai demam, selesma, sakit kepala mesti penghasilan susu akan terjejas kan ?

Jadi, demi memastikan anda sanggup menyusukan bayi dgn susu tubuh selama yg mungkin, kuncinya yaitu kita kena pastikan tubuh badam kita sentiasa dalam keadaan sihat dan optimum. Ya, sakit tak boleh di elak, ia juga yaitu anugerah, tetapi semangat untuk mengatasinya itu yg penting. Makara bagaimana ?

Disini aku ingin memperkenalkan Vitamin C. Vitamin C yaitu amat penting untuk membantu meningkatkan antibodi pada tubuh si ibu. Sumber pemangkin antibodi ini juga boleh disalurkan kedalam susu ibu supaya faedahnya boleh dkongsi bersama melalui penyusuan susu ibu kepada si bayi.

Penting untuk mengambil sumber Viatmin C yg paling natural sama ada melalui buah-buahan , sayuran atau komplemen vitamin C orisinil yg terbaik. Sustained Release Vita-C plus 500mg daripada shaklee ini sememangnya amat membantu.

Baca Lanjutan:  Bibit Jahe Kultur Jaringan Dan Kelebihannya

Disamping itu, ia juga sangat penting untuk menjaga salur darah didalam tubuh kita. Pengambilan vitamin C yg konsisten juga akan mengakibatkan kulit wajah ibu menjadi semakin cerah, higienis dan anggun berseri dgn membantu pembentukkan kolagen yg lebih baik.

Langkah 2 : Tenaga di tahap optimum
Badan yg lemah, letih, lesu atau lemau menyebarkan susu ibu pun segan nak keluar. Bila semangat semakin menghilang, nak buat apa pun malas. Lebih-lebih lagi mengepam susu ibu untuk keperluan stok si anak.

Kaedahnya yaitu kena pastikan kita memiliki tenaga yg cukup sepanjang hari. Bagaimana ? Sudah lah seharian kerja, nak urus rumah lagi kan ? Nah, caranya yaitu penuhi keperluan nutrisi tubuh untuk sumber tenaga berpanjangan.

Vitalea Iron Formula berperanan menunjukkan tenaga berterusan kepada tubuh kita terutamanya ibu menyusu. Selain itu, ia juga membekalkan zat besi bagi membantu proses tumbesaran anak dgn baik.

Ibu menyusu juga digalakkan untuk mengambil Vitalea Iron Formula ini untk membantu mengatasi duduk kasus tubuh kehilangan tenaga dgn cepat atau gampang pitam selepas mengepam atau menyusukan bayi.

Langkah 3 : Emosi haruslah stabil dan hati mestilah bangga dan tenang
Emosi yg damai dan stabil akan merangsang pengeluaran hormon oksitoksin dgn lebih baik, seterusnya memastikan pengeluaran susu ibu menjadi semakin lancar.

Unutk memastikan minda kita awet ceria, jawapan secara nutrisinya mesti ada dalam vitamin B. Vitamin B Complex sangat penting untuk membantu diri kita mengawal mood biar sentiasa damai dan positif.

Ianya bukan dadah yg menjadi stimulasi untuk mendapat rasa seronok dan bangga sepanjang masa. Ia yaitu keluarga vitamin B yg terbesar yg amat berfungsi membantu otak dan mengelakkan kita daripada mengalami stress. Dengan itu secara automatik akan merangsang penghasilan susu yg lebih banyak dan lancar.

Fungsi lain B-Complex Shaklee yaitu meningkatkan sistem pertahanan tubuh supaya ibu menyusu tidak gampang jatuh sakit. Jika anda sedang mengambil pil perancang, anda bahu-membahu lebih memerlukan Vitamin B Complex ini. Kesan pengambilan pil perancang sedikit sebanyak mengakibatkan kemusnahan zat vitamin B yg sedia ada dalam tubuh. B Complex juga bisa mengakibatkan kulit wajah lebih anggun berseri dan tidak kusam.

Baca Lanjutan:  7 Tips Elakkan Gout

Langkah 4 : Pastikan tubuh sentiasa cergas
Selepas kelahiran, ibu perlukan kalsium untuk memperbaiki kembali komposisi struktur sokongan utama tubuh. Selain itu, kalsium juga sanggup menyokong proses tumbesaran melalui kaedah penyusuan sehingga bayi matang.

Jika si ibu tidak menggantikan semula sumber kalsium ini maka si ibu lebih berisiko tinggi untuk megalami osteoporosis (lemah komposisi atau reput tulang), rasa sengal kaki, kekejangan otot, sakit tulang belakang, gampang letih dan lesu serta muka menampakkan garisan bau tanah (berkedut).

Bagaimana nak dapatkan sumber kalsium harian yg mencukupi ? Ostematrix shaklee yaitu jawapannya. Kalsium membantu tubuh awet cergas dan ringan terutama saat berdiri tidur di awal pagi.

Kelebihan ostematrix yaitu ia didatangkan dgn formula gampang ditelan. Alternatif gampang bagi mereka yg alergik meminum susu kerana ia tidak berbau dan tidak memiliki rasa. Best kan ?

Jika korang perasan, ada sesetengah ibu yg period, penghasilan susu badannya akan menurun. Ini disebabkan kekurangan kalsium.

Langkah 5 : Dapatkan sumbangan penggalak susu ibu (milkbooster)
4 langkah diatas telah membantu keadaan tubuh tubuh dan emosi ibu menyusu berada dalam keadaan tip top! Makara apa lagi yg diharapkan ? Kini masanya ibu menyusu mendapat sumbangan penggalak susu atau milkbooster.

Didalam set ini, terdapat dua jenis sumber milkbooster, kalau digabungkan kedua-duanya sekali, ia memang meletup ! hehe

Produk #1 : Alfafa Complex


Alfafa yaitu milkbooster terbaik. Ia membantu memekatkan susu ibu dan mengakibatkan susu ibu lebih lemak berkrim.  Alfafa turut membantu proses perkumuhan menjadi lebih lawas dan membantu membuang angin dari dalam badan. Kesannya, anak juga susah untuk mengalami komplikasi kembung perut.

Baca Lanjutan:  Resepi Ambuyat @ Linut

*Alfafa dihentikan diambil oleh pesakit SLE (Autoimun).

Produk #2 : ESP ( Soy protein isolate powder )


Protein ESP berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Protein wujud pada suhu tubuh kita dan muda terhapus pada suhu tinggi. Apabila kita memasak sumber protein menyerupai ikan goreng pada suhu yg tinggi, hakikatnya banyak protein yg telah musnah semasa proses memasak itu sendiri.

ESP yaitu sumber protein terbaik dan lengkap yg mengandungi 9 asid amino yg sangat tinggi nilainya dalam pembentukkan sel.

Set penyusuan shaklee bukan sekadar milkbooster. Manfaat yg diperolehi terlalu banyak dan merangkumi pelbagai aspek kesihatan. Senang dongeng ia memperbaharui dan memperbaiki tubuh kita dari dalam sehingga ke luaran.

Jaminan Keselamatan Dan Keberkesanan
Adakah set lengkap penyusuan ini selamat untuk ibu dan bayi ?
= Ya, sangat selamat.

Produk shaklee tiada tandingannya dalam memastikan produknya sentiasa selamat dan berkesan lebih daripada USD250 juta telah dilaburkan setiap tahun untuk ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan produk.

Jangka masa Keberkesanan ? 
Kesan yaitu berbeza mengikut penerimaan tubuh setiap individu. Namun, kebiasaanya kesan yg optimum diperolehi dalam 2 ahad penggunaan. Walaubagaimanapun begitu ramai juga ibu-ibu yg mendapat kesan lebih cepat.

Testimoni Penguna Set Penyusuan Shaklee :-

Pertanyaan @ Order :

0148645784 ( Jesnah )
Email : [email protected]
Facebook : Jestom Tj
Sumber http://vitaminsihatshakleecheras.blogspot.co.id