Hilangkan Abses Dengan Hanya Memakai Bawang Putih ! Terbukti Sangat Berkesan

Diposting pada

Bawang putih yaitu jenis rempah-rempah yg mempunyai kandungan anti-bakteria dan anti virus, kedua-dua kandungan terebut sangat bermanfaat untuk mencegah dan mengatasi infeksi pada muka anda.

Selain itu, bawang putih  juga mempunyai kandungan allicin yg juga yaitu suatu zat organisulfur yg bisa menghaluskan dan melembutkan kulit berjerawat.

Sedangkan kandungan minyak atsiri yg tersimpan didalamnya bisa mengeluarkan kadar minyak hiperbola pada kulit wajah, kandungan minyak hiperbola di wajah inilah punca utama penyebabnya timbul jerawat.

Berikut ini yaitu beberapa cara yg sanggup anda lakukan untuk menghilangkan infeksi dgn memakai bawang putih :

#1 – Menggosokkan pada wajah
Cara pertama, anda siapkan terlebih dahulu satu ulas bawang putih, kemudian kupas dan hiris nipis. Setelah itu, bersihkan terlebih dahulu kulit wajah anda dgn air hangat dan gosok-gosokkan hirisan bawang putih tadi pada infeksi tersebut (akan agak pedih sedikit). Kemudian biarkan elama semalaman, kemudian bersihkan pada keesokan harinya dgn air hirau taacuh dan sabun pencuci muka anda. Lakukan cara ini secara berulang kali setiap malam sebelum tidur, jikalau infeksi anda tidak begitu banyak atau teruk biasanya keesokan harinya infeksi tersebut akan surut dgn sendirinya.

#2 – Menampalkannya
Cara selanjutnya iaitu dgn menumbuk bawang putih, kemudian tempelkan pada infeksi dan biarkan selama dua puluh hingga ke tiga puluh minit supaya kandungan didalamnya sanggup meresap kedalam kulit. Lakukan cara ini setiap malam juga sehingga infeksi hilang dan mengempis.

Baca Lanjutan:  Jual Kapsul Besar Lengan Berkuasa Laki-Laki Jawara Balikpapan

#3 – Menjadikan materi untuk masker muka
Caranya iaitu : siapkan tiga ulas bawang putih, kemudian haluskan dgn cara tumbuk atau dibender hingga betul-betul halus. Stelah itu, tambahkan sedikit minyak zaitun dan campur kedua materi tersebut sehingga benar-benar sekata. Selanjutnya, bersihkan terlebih dahulu kulit wajah anda sebelum disapu masker bawang dgn memakai air hangat. Kemudian, maskerkan adonan materi tadi keseluruh wajah anda, kemudian biarkan selama tiga puluh minit dan bersihkan kembali dgn memakai sabun. Lakukan rawatan ini setiap malam juga sebelum tidur.

#4 – Suplemen
Ada sesetengah orang sangat tidak suka dgn bawang putih, alasannya anyir bawang putih yg kuat. Sebenarnya ada cara yg lebih senang. Telan je bawang putih, tapi ada ke yg sanggup ? hehe nak bagitau korang, kalau tengok perempuan korea semua cantik-cantik ditambah lagi muka halus kan ? Rahsia dorang yaitu makan bawang putih mentah bulat-bulat tanpa direbus, digoreng.

Tapi ada ke ya yg nak telan bawang putih tu ? Siapa sanggup ? Kaprikornus saya nak share sesuatu dgn korang perihal garlic shaklee. Semua tau kalau dalam bahasa melayu garlic bermaksud bawang putih kan ? So, tak perlu susah nak telan bawang putih bagai yaa telan je tablet garlic dari Shaklee.

Bagaimana garlic shaklee ini sanggup membantu hilangkan infeksi ? Menurut satu pos di Theacnezone, antara sifat-sifat bawang putih ini boleh membantu dalam mengatasi masalajh infeksi dgn anti oksidan yg sangat kuat, anti bakteria, anti fugal dan anti viral. Makan tak hairanlah garlic ini sangat bagus dalam menghapuskan bakteria degil yg menjadi punca kepada pembentukkan jerawat.

Baca Lanjutan:  Jual Kapsul Nature X Griya Herba Balikpapan

Bawang putih juga ada mengandungi alisin ( menyerupai yg saya sebutkan ditas tadi ) yg bertindak sebagai antibiotik semulajadi. So, duduk kasus infeksi boleh diatasi dgn segera dari dalam badan. Garlic Complex Shaklee semestinya suplemen semulajadi yg terbaik. Sebabnya, perbandngan dgn produk-produk yg lain memperlihatkan kombinasi dan peratusan yg sangat berbeza.

Kelebihan lain Garlic Complex Shaklee :

  • Setiap tablet Garlic Compelx Shaklee mengandungi 500mg bawang putih
  • Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau materi pengawet tambahan.
Tips Aplikasi Penggunaan Garlic Complex
Tips 1 : Minum Garlic
  • Hancurkan 2 tablet Garlic Complex
  • Campurkan ke dalam jus minuman
  • Minum
  • Gosok gigi untuk menghilangkan anyir pada mulut
* Amalkan setiap hari pada waktu malam sebelum tidur.

Tips 2 : Rawat  Jerawat Dari Luar
  • Hancurkan 1 tablet Garlic Complex
  • Campur kedalam air
  • Sapukan pada daerah jerawat
  • Biarkan 5-10 minit
  • Basuh muka
Berapa Harga Garlic Complex ?

Harga sebotol garlic complex ini hanyalah RM 56.25 sebotol ( 60 biji ).Ia sangat murah jikalau nak dibandingkan dgn proses pembuatannya yg sangat-sangat teliti dan semulajadi oleh shaklee.
Testimoni Pengguna :
*Disclaimer : These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Hubungi Saya :
Jika anda ingin bertanya sesuatu pasal Garlic Complex Shaklee ini atau produk shaklee yg lain, anda boleh hubungi saya 0148645784 (Jesnah) untuk menciptakan tempahan. Saya akan memperlihatkan konsultasi langsung untuk pelanggan saya sahaja..
Terima kasih.


Sumber http://vitaminsihatshakleecheras.blogspot.co.id