Rahsia Mitra Ku Kurus Dalam 2 Bulan Dgn Cara Paling Selamat

Diposting pada
Produk kurus bisa kuruskan tubuh dalam masa yg cepat dan singkat.
Tapi…bagaimana kesan jangka panjang?

Saya lebih suka cara lambat…walau sebulan turun 1kg, berat yg hilang tu akan terus hilang walau kita stop 2 bulan ambil produk tersebut.

Awal Bulan Januari, sorang mitra sekolah saya nak cuba produk Shaklee iaitu Cinch, Lecithin dan Herblax.

Lepas sebulan ia repeat order lecithin sahaja.
Now, tamat bulan Feb, ia berjaya turunkan berat dari 65 kg kepada 52 kg dalam masa 2 bulan. Woww terkejut juga saya, alasannya ialah perubahan yg ia alami tu begitu cepat bagi saya.

Bila dirisik, macam mana ia boleh kurus?….dia bercerita, semenjak dulu lagi ia memang amalkan cuka epal dan jus lemon. Tapi berat susah nak turun juga. Selepas amalkan Set Shaklee ni, berat ia mendadak turun pada bulan ke 2. Penjagaan masakan pun penting seperti, ia kurangkan ambil nasi dan tak makan malam. Semua baju2 usang dah boleh digunakan semula. Seronok tak terkata. ūüėÄ

Cuka epal ialah masakan tradisi yg berkesan untuk turunkan berat badan. Jika anda terlalu susah nak turunkan berat, cuba tambah cuka epal dalam diet anda.

Macam mana nak ambil?

jangan lah ambik togak/langgah camtu je. melecur usus ngan tekak anda nanti. Cara dia, letak sikiiiiiiiit je cuka nie, campur lah dgn ayaq masak. Rasa ia mula-mula memang tak boleh terima. Tapi lama-lama ok lah. Rasa ia masam-masam sikit. Kalau tak lepas jugak, anda tambah lah sikit madu. Jangan gula tau. Sebab proses nak turunkan berat tubuh ialah dgn kurangkan ambik gula jugak. 

Anda ambik lah cuka apple nie pagi secawan…malam sebelum tidoq secawan. Kalau dah harmonis ngan rasa dia, ambik dan minum sejam sebelum makan. Konfem ia bisa menyekat anda dari makan banyak. Sungguh.
Kalau ambik sebelum tidoq…sila standby diri anda untuk berdiri tengah malam alasannya ialah ia jugak berfungsi sebagai nyah toksin. Kaprikornus asyik nak kencing sahaja dan lebih banyak dari biasa.

ANTARA KHASIAT CUKA EPAL IALAH :

1.  Memecahkan molekul lemak dan secara tidak pribadi membantu proses penurunan berat badan.
2.  Membantu menyembuhkan pelbagai penyakit dan dilema kesihatan menyerupai alergi yg disebabkan oleh hewan kesaygan, masakan mahupun persekitaran. Ia anggun untuk menyembuhkan jangkitan sinus, selsema,jerawat,kolestrol tinggi, keletihan , sakit ulu hati, sakit tekak, dermatitis, artritis, gout dan membantu menurunkan tekanan darah tinggi.
3.  Membantu meningkatkan kadar metabolisma badan. Dengan itu kadar pembakaran lemak menjadi lebih  cepat dari biasa. Ia juga memperlihatkan anda lebih tenaga untuk menurunkan berat badan.
4.  Membantu menurunakn kadar kolestrol dan kadar triglyceride dalam tubuh yg disebabkan pengumpulan lemak.
5.  Sebagai tambahan, jikalau cuka epal diambil setengah jam sebelum makan, akan sanggup mengekalkan kenyg malah melambatkan rasa lapar.
6.  Melambatkan proses penuaan dgn mengimbangi keasidan dalam tubuh kerana asid yg tinggi  mengakibatkan rasa mengantuk dan malas

7.  Mengimbangi PH rambut dan membunuh bakteria yg mengakibatkan klemumur dan keguguran rambut.

8.  Membantu mengawal tekanan darah tinggi dan gout.
9.  Membersihkan buah pinggang
10.Membantu menuntaskan masaalah pencernaan dgn membunuh benalu di dalam perut.
11. Meningkatkan stamina tubuh dan mengurangkan keletihan akhir bersenam.
12. Meningkatkan sistem imun badan
13. Mengurangkan masaalah selulit


Justeru jikalau anda menentukan menurunkan berat tubuh secara tradisional, cuka epal ialah jawapannya.

Pengambilan cuka epal bercampur madu yg disertakan dgn senaman dan kawalan pemakanan ialah cara yg betul untuk menurunkan berat badan. Kepada yg tiada dilema dgn berat badan, jangan risau kerana pengambilan cuka epal tidak akan mengakibatkan anda kurus kering. Kerana apa yg dipecahkan oleh cuka epal ialah lemak dan bukannya tisu otot.

CUKA EPAL BILA DICAMPURKAN DENGAN MADU MEMPUNYAI KHASIAT TAMBAHAN SEPERTI BERIKUT :
1.    Merangsang pemecahan lemak
2.    Melancarkan perjalanan darah
3.    Menguatkan tenaga dalaman
4.    Meningkatkan kecergasan, daya ingatan , emosi, kreativiti, hafalan dan kepintaran anak-anak
5.    Membersihkan usus kecil dan besar.
6.    Juga berfungsi sebagai anti-alergik, anti-septik, anti-anemia dan anti-ulser.
7.    Melega dan mengurangkan masaalah kulit menyerupai jerawat
8.    Meningkatkan metabolisme tubuh
9.    Menghalang peresapan minyak dan penimbunan lemak
10.  Menyingkirkan air hiperbola dan materi buangan ( pemparitan limfatik )
11.  Melembabkan dan mengencangkan kulit.
12.  Mencegah dan mengawal selulit
13.  Melangsingkan benjolan lemak yg tidak dikehendaki terutamanya di bahagian perut, lengan, pinggul dan peha.
14.  Meredakan sakit dan sengal sendi.
15.  Menurunkan risiko penyakit jantung dan barah
16.  Meningkatkan kesihatan membran paru-paru
17.  Meningkatkan kesihatan tulang dgn menambah mineral tulang
18.  Membantu kesihatan sistem kardiovaskular dan mengekalkan tahap kolestrol darah
19.  Membantu menwujudkan berat tubuh ideal.
20   Menghilangkan stress.


       Diriwayatkan Nabi Muhammad s.a.w suka kepada cuka.

Baca Lanjutan:  Konsisten Vitamin B Dan Vitamin C Kulit Boleh Bagus Dan....Slim

Jabir menceritakan, ‘ Satu hari Rasullullah mempelawa saya ke rumah baginda. Dia dihidangkan dgn roti.
           Dia bertanya; ‘ adakah apa-apa perasa ?’
           Mereka menjawab; ‘ tidak. Hanya ada cuka.’
           Nabi berkata ; ‘ Cuka ialah sos yg baik ‘.
Jabir berkata, ” saya menyukai cuka semenjak saya mendengarnya daripada Nabi Yang Mahakuasa “.
        
Nafa berkata, ” Aku menyukai cuka semenjak saya mendengarnya dari Jabir “.
            ( Muslim, Abu Dawud, Nasa’i )

Rumah yg menyimpan cuka tidak akan menderita dari kemiskinan
    ( Diriwayatkan oleh Ummu, Tarmizi, Baihaqi )

” Cuka ialah fasilitas bagi insan “
      ( Diriwayatkan oleh Muslim )

” Yang Mahakuasa telah meletakkan berkat dalam cuka. Ia digunakan oleh para nabi sebelum saya “
      ( Diriwayatkan oleh Aisyah, Muslim dan Ibnu Maja )

Pesan saya, jikalau anda nak kurus dgn budget rendah, silalah cuba cuka epal dan tambah juga LECITHIN dan HERBLAX.

Lecithin bantu pecahkan lemak2 di dalam badan…manakala
Herblax bantu anda detox secara intensive dan bantu pejalkan otot perut.

Lecithin dan herblax, budget bawah RM 100.

Anda nak cuba ?

Sila hubungi saya di
1. Facebook 
2. Sms/whatsapp/wechat  016 441 5473.


Sumber http://kioskvitamin.blogspot.co.id/