Tip Penyimpanan Komplemen Yang Betul

Diposting pada

Hai semua ^_*

Harini nak share la sikit bagaimana cara penyimpanan pemanis yg betul, bukan hanya cara makan pemanis sahaja kita kena tau guys tapi cara simpan pun harus kita tahu. Ramai yg tak tau pun pasal ne kan ? Dan anggap benda ne tak penting pun.

Ok kenapa kena tahu cara penyimpanan pemanis ne ? kenapa tak simpan je mana-mana daerah ? Semua tahu pemanis bukan ubat, ia yaitu vitamin tambahan untuk tubuh kita, jadi apabila kita tahu bagaimana cara simpan pemanis yg betul tidak lah kualiti sesuatu pemanis tersebut menurun.

Tips Penyimpanan Suplemen Yang Betul

#1. Sentiasa baca label cara penyimpanan setiap botol
Bila kita membeli suplemen, kita haruslah membaca label di di botol suplemen. Selain daripada membaca kandungan dan cara makan kita juga harus mengetahui cara penyimpanan pemanis tersebut. Ini yaitu kerana setiap pemanis ia memiliki cara penyimpanan yg berbeza, walaupun botol dan packagingnya nampak sama, namun jikalau kita baca label cara penyimpananya ia memang agak berbeza.

Contoh gambar pertama, yaitu botol Ostematrix shaklee yg harus disimpan dibawah suhu 30 darjah celcius, dan dielakkan daripada cahaya dan kelembapan.

Seterusnya yaitu kotak Vivix Shaklee, kita memerlukan ia disimpan dalam peti ais. Maksudnya kita melancong dan membawa vivix kita tak letak vivix dalam peti ais kan ? Kaprikornus ia akan mengurangkan potensi vivix tersebut. Sebab apa ? Sebab itu yg telah shaklee catatkan di label botol.

Jika kita melihat botol Mealshake Shaklee pula, ia tak tulis berapa darjah celcius, tetapi ia meminta kita untuk meletak di daerah yg sejuk dan kering. Kaprikornus maksudnya, setiap daripada pemanis ini ia memiliki cara penyimpanan yg berbeza-beza. Kaprikornus lepas ne, harus lah belek-belek botol pemanis korang tau

Baca Lanjutan:  Testimoni Panas Shaklee Collagen Powder + Vitamin E

Walaupun begitu, cara penyimpanan pemanis yg terbaik yaitu daerah yg gelap, dan kering. Kebanyakkan orang suka letak pemanis di dapur , betul tak ? Sebenarnya tak elok, lantaran suhu didapur agak tinggi sikit, lantaran kan kita masak , jadi haba ia macam panas sedikit. Kaprikornus temat yg lebih baik yaitu dibilik atau di dalam laci meja solek.

#2 Cuba kekalkan dalam botol yg sedia ada
Kenapa tak boleh tukar botol ? Terkadang ada lantaran kenapa pemanis diletakkan didalam botol berwarna putih atau sebagainya tu. Saya bagi pola paling bahagia yaitu botol pemanis shaklee, kenapa mereka letakkan dalam botol berwarna putih, yaitu lantaran supaya cahaya tidak terus menembusi botol tersebut.

#3 Elakkan menyimpan di daerah yg basah atau panas
Cara penyimpanan pemanis yg terbaik yaitu daerah yg gelap, dan kering. Kebanyakkan orang suka letak pemanis di dapur , betul tak ? Sebenarnya tak elok, lantaran suhu didapur agak tinggi sikit, lantaran kan kita masak , jadi haba ia macam panas sedikit. Kaprikornus daerah yg lebih baik yaitu dibilik di dalam laci meja solek, alamari dan sebagainya.

Baca Lanjutan:  Identifikasi Atropin Sulfat

Jadi, korang dah tau kan ? Cara tip simpan suplemen, supaya informasi yg aku kongsikan ini bermanfat untuk anda semua .. Terima kasih 🙂


Sumber http://vitaminsihatshakleecheras.blogspot.co.id